روستاهای بشاگرد فاقد اینترنت و سیگنال تلفن همراه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 30 مرداد 1396
بازدید : 389
نویسنده : فــردیـن احـمدی

استفاده از اینترنت مزایای زیادی به همراه دارد، از جمله دستیابی به اطلاعات بعلاوه اینترنت به مردم این امکان را می دهد که براحتی و به سرعت ارتباط برقرار و نیاز های اولیه خود را رفع کنند.


به گزارش عصر بشاگرد؛یکی از مهمترین مزیت استفاده از اینترنت قابلیت دسترسی به منبع جهانی اطلاعات است که کاربران قادرند به راحتی به جستجوی منابع بپردازند و نتایجی معتبر از منابع جاری و قدیمی به زبان های گوناگون و حتی از طریق گوشی های همراهشان استخراج کنند،اینترنت امکان دسترسی آسان و سریع را ایجاد کرده است در مقایسه با استفاده از منابع چاپی گوناگون، کاربران برای جستجو از طریق اینترنت به میزان زیادی در زمان صرفه جویی می کنند. 

 برای برقراری یک کار اینترنتی باید مسافت ۲۲ کیلومتری را تا مرکز شهرستان طی کنیم که اینترنت سردشت مرکز شهرستان بشاگرد متاسفانه اکثر مواقع  قطع یا سرعت آن بسیار کند است،زندگی اجتماعی امروزه بشر بدون فیس‌بوک و توییتر قابل تصور نیست،این وب‌ سایت‌ها به ابزارهایی جهت تماس با دوستان و خانواده و کسب اطلاع از آخرین روی دادهای جهان تبدیل گردیده‌اند. شبکه‌های اجتماعی هم چنین به ابزاری عالی جهت برقراری تماس با افراد هم فکر و عضویت در گروه‌ها و جوامع مورد علاقه تبدیل گردیده‌ است.


اینترنت علاوه بر جستجوی دوستانی که مدت‌هاست گم‌شان کرده‌ایم جستجو و درخواست تقاضا برای مشاغل و فرصت‌های تجاری را از طریق گرد هم ‌آیی‌ها و جوامع اینترنتی امکان پذیر ساخته است. چت ‌روم‌های عمومی در اینترنت کار بران را قادر می‌سازند با افراد جدید ملاقات نمایند،اینترنت هم چنین افراد مجرد را قادر می‌سازد تا شریک زندگی مناسب خویش را انتخاب نمایند و در این راستا پروفایل‌های افراد را به صورت آنلاین و امن در دست رس قرار می‌دهد. این پروفایل‌ها را می‌توان بسته به اولویت‌های فردی پالایش نمود.

ساکنین روستاهای بشاگرد برای برقراری یک تماس ساده باید مسافتی طولانی به بالای کوه ها بروند که اکثریت مواقع جوابگو نیست و یا باید هزینه های هنگفتی تا مرکز شهرپرداخت کنند در حالی که مسئولان می توانند با اندکی تقویت سیگنال های تلفن های همراه مردم این مناطق که نیاز ضروری به بستر و زیرساخت های ارتباطی نظیر تلفن همراه و اینترنت دارند بهره مند شوند.

یافتن منابع مورد نیاز در کمترین زمان، مزیتی عمده برای محققان و نیز دانشجویان به حساب می آید،برای مثال اینترنت به محققان این امکان را می دهد که با جامعه ی جهانی ارتباط برقرار کنند، که درنتیجه منبع بزرگتری به جهت جامعه ی آماری برای مطالعاتشان قابل دسترس خواهد بود. بعلاوه، قابلیت استفاده از اینترنت برای مطالعات طولی، محققان را قادر می سازد داده ها و اطلاعاتشان را با سرعت زیادی گردآوری کنند، و صرفنظر از موقعیت مکانی و جغرافیایی افراد و موضوعات مورد مطالعه شان به دیتای مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند.

جدا از اهداف آکادمیک و تخحقیقای، برقراری ارتباط از طریق چت و شبکه های اجتماعی به افراد کمک کرده است به آسانی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بطور پیوسته از هم خبردار باشند،بر خلاف نامه که یک یا چندین روز طول می کشد تا به مقصد خود برسد، اینترنت این قابلیت را ایجاد کرده است که بلافاصله پیام ها بین افراد رد و بدل شود. همینطور امکان برقراری ارتباط ویدئویی که از طریق اینترنت امکانپذیر شده است هم در زمینه ی حفظ روابط خانوادگی بسیار کمک کرده است، و هم از نظر شغلی و حرفه ای، جایگزین بسیاری از سفرهای کاری شده است که با برقراری ویدئو کنفرانس باعث صرفه جویی های زیادی در هزینه و زمان شده است.

خرید بصورت آنلاین نیز قابلیتی است که تبدیل به مزیتی بزرگ برای بسیاری مصرف کنندگان شده است، بطوریکه عادت های خرید این افراد را بطور کل تغییر داده است، چرا که این روش خرید، امکان مقایسه ی قیمت ها و مشخصات کامل کالا ها را برای مخاطبان فراهم می کند. بنابراین فرآیند خرید را تبدیل به فرآیندی مطمئن، راحت، سریع و خوشایند کرده است.

۹۰ درصد جمعیت شهرستان ۴۰ هزار نفری بشاگرد روستایی اند، اما  این روستاها فاقد اینترنت و آنتن دهی مناسب خطوط تلفن همراه هستند.

شهرستان بشاگرد در270 کیلومتری مرکز استان هرمزگان قرار گرفته است


انتهای پیام//




:: موضوعات مرتبط: فن آوري و ارتياطات , ,
:: برچسب‌ها: خطوط مخابراتی , بشاگرد , اینترنت , همراه اول , دولت دوازدهم , کابینه دولت , مودم , مخابرات بشاگرد , زیرساخت , داغ نیوز , شبکه های اجتماعی , مخاطب , بشاگرد ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1046
بازدید دیروز : 435
بازدید هفته : 1537
بازدید ماه : 1481
بازدید کل : 126614
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com